About the distribution of Argentine independent publishers (2011-2015)

Authors

  • Gustavo Velázquez National University of Quilmes

DOI:

https://doi.org/10.48160/25913530di13.149

Abstract

The present work proposes to reflect on the editorial distribution as a problem for contemporary Argentine publishing houses. Especially, small and medium-scale projects, also known as independent publishers, are studied during the period 2011-2015. This issue is influenced by the dominant position of the large publishing groups that monopolize a large part of the distribution and commercialization, an issue that puts in tension the smaller economic actors, who appeal to different strategies to resolve the commercial circulation of their publications and position themselves within the editorial field.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Gustavo Velázquez, National University of Quilmes

Es Licenciado en Comunicación Social (UNQ), Magíster en Industrias Culturales: política y gestión (UNQ) y doctorando en Ciencias Sociales y Humanas (UNQ). Integra el proyecto de extensión “El sur también publica” (UNQ) y el proyecto de investigación “La edición en la era de las redes. Entre el artesanado y las tecnologías digitales” (UNQ). Es coordinador en la Incubadora Universitaria de Economía Social y Solidaria “Prácticas editoriales asociativas” (UNQ). Su línea de investigación es la producción, distribución y comercialización de las editoriales independientes.

Published

2020-11-16

How to Cite

Velázquez, G. (2020). About the distribution of Argentine independent publishers (2011-2015). Divulgatio. Academic Postgraduate Profiles, 5(13), 64–79. https://doi.org/10.48160/25913530di13.149

Issue

Section

Artículos