About the distribution of Argentine independent publishers (2011-2015)
DOI:
https://doi.org/10.48160/25913530di13.149Abstract
The present work proposes to reflect on the editorial distribution as a problem for contemporary Argentine publishing houses. Especially, small and medium-scale projects, also known as independent publishers, are studied during the period 2011-2015. This issue is influenced by the dominant position of the large publishing groups that monopolize a large part of the distribution and commercialization, an issue that puts in tension the smaller economic actors, who appeal to different strategies to resolve the commercial circulation of their publications and position themselves within the editorial field.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Divulgatio. Academic postgraduate profiles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
AUTORIZACIÓN DE CESIÓN NO EXCLUSIVA DE DERECHOS Y DECLARACIÓN DE CONFLICTO DE INTERESES
El\La autor\a cede en forma gratuita y no exclusivo los derechos de distribución, reproducción y comunicación pública de la obra.
Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo la licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Sin Obra Derivada 4.0 Internacional.
El\La autor\a cede a la Revista de la Secretaría de Posgrado de la Universidad Nacional de Quilmes, el derecho de publicar la obra respetando su contenido en otros soportes para otras ediciones (impresas o digitales).
El\La autor\a declara respetar los principios éticos a la investigación y no incurrir en ningún conflicto de intereses.