Using a sign sheet as “external memory” in Algebra and Analytical Geometry classes

Authors

  • Leonardo Javier D’Andrea Universidad Nacional de Quilmes

DOI:

https://doi.org/10.48160/25913530di13.142

Abstract

According the Federal Council of Deans of Engineering (CONFEDI): teaching focused on the development of competencies, it is proposed to reflect on the scope and limitations of a shared experience between teachers and students, in the development and implementation of a sheet of formulas as "external memory" in the Algebra and Analytical Geometry classes of the Avellaneda Regional School, National Technological University, Argentina.

Subsequently, positioned in a dialectical conception between teaching and learning as joint work, immersed in a reflective practice and focused on the graduation competencies defined by CONFEDI for the different Engineering Departments; The results obtained from an objective and subjective analysis of the design and use of the semiotic artifact are described, and actions to improve the proposal are mentioned.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Leonardo Javier D’Andrea, Universidad Nacional de Quilmes

Es Profesor en Matemática por el Instituto Superior de Formación Docente N°41 (Adrogué), Licenciado en Educación (con orientación en Enseñanza de la Matemática) y Especialista en Docencia en Entornos Virtuales por la Universidad Nacional de Quilmes (UNQ). Actualmente se desempeña como profesor universitario en la Facultad Regional Avellaneda – Universidad Tecnológica Nacional, Universidad Nacional de Quilmes e Instituto Superior de Formación Docente N°102 (Banfield). Se encuentra diseñando la tesis de la Maestría en Educación (UNQ) y la tesis de Doctorado en Enseñanza de las Ciencias (Universidad Nacional del Centro, Tandil). Su línea de investigación es el desarrollo de competencias en Carreras de Ingeniería asociadas al Cálculo Diferencial e Integral.

Published

2020-11-17

How to Cite

D’Andrea, L. J. (2020). Using a sign sheet as “external memory” in Algebra and Analytical Geometry classes. Divulgatio. Academic Postgraduate Profiles, 5(13), 246–257. https://doi.org/10.48160/25913530di13.142

Issue

Section

Comunicaciones breves y ensayos