The teaching of state terrorism by microhistory
DOI:
https://doi.org/10.48160/25913530di01.13Abstract
This paper recounts a didactic sequence at tertiary level. Based on the question: How to teach state terrorism with contributions from microhistory? The work explains the contributions of microhistory in the teaching of the recent facts in our country. When the subject comes to the reality of the city, where the names reach family or friends the dictatorship becomes more real.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Divulgatio. Academic postgraduate profiles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
AUTORIZACIÓN DE CESIÓN NO EXCLUSIVA DE DERECHOS Y DECLARACIÓN DE CONFLICTO DE INTERESES
El\La autor\a cede en forma gratuita y no exclusivo los derechos de distribución, reproducción y comunicación pública de la obra.
Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo la licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Sin Obra Derivada 4.0 Internacional.
El\La autor\a cede a la Revista de la Secretaría de Posgrado de la Universidad Nacional de Quilmes, el derecho de publicar la obra respetando su contenido en otros soportes para otras ediciones (impresas o digitales).
El\La autor\a declara respetar los principios éticos a la investigación y no incurrir en ningún conflicto de intereses.