The teaching of state terrorism by microhistory

Authors

  • Leopoldo Muza Instituto Superior de Formación Docente y Técnica Nº 126

DOI:

https://doi.org/10.48160/25913530di01.13

Abstract

This paper recounts a didactic sequence at tertiary level. Based on the question: How to teach state terrorism with contributions from microhistory? The work explains the contributions of microhistory in the teaching of the recent facts in our country. When the subject comes to the reality of the city, where the names reach family or friends the dictatorship becomes more real.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Leopoldo Muza, Instituto Superior de Formación Docente y Técnica Nº 126

Es especialista en Educación y TIC, Instituto Nacional de Formación Docente (INFOD), licenciado en Comunicación Social por la Universidad de Buenos Aires y profesor de educación secundaria en Ciencia Política, Instituto de Formación Docente y Técnica (ISFDyT Nº 126). Actualmente se encuentra cursando la Maestría en Educación de la Universidad Nacional de Quilmes. Es Jefe de Área del Profesorado de Educación Primaria en el ISFDyTNº 126 de Salto y profesor de diversas materias en el mismo establecimiento.

Published

2016-11-28

How to Cite

Muza, L. (2016). The teaching of state terrorism by microhistory. Divulgatio. Academic Postgraduate Profiles, 1(01), 146–155. https://doi.org/10.48160/25913530di01.13

Issue

Section

Comunicaciones breves y ensayos