The market and the construction of subjectivity in the information society

Authors

  • Javier Torres Molina Universidad Nacional de Río Negro

DOI:

https://doi.org/10.48160/25913530di10.121

Abstract

The present work tries to problematize from different authors about the construction of subjectivity in a context characterized by the advance of the market in the different spheres of society. In that sense, it is analyzed how the market intervenes when trying to determine the different symbolic worlds, so that the subject is transformed into consumed / ar.

We also try to establish some axes to at least question these market advances in subjectivities and that can be used for intervention in the field of communication / education / culture, since the starting point is related to the emergence of communication as scientific discipline

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Javier Torres Molina, Universidad Nacional de Río Negro

Es Licenciado en Comunicación Social (Orientación Periodismo) por la Universidad Nacional de La Plata. Especialista y Magíster en Ciencias Sociales y Humanidades por la Universidad Nacional de Quilmes, Argentina. Actualmente se encuentra cursando el Doctorado en Comunicación de la UNLP y es becario PERHID-CIN. Se desempeña como docente en las asignaturas Derecho de la Comunicación, Derecho de los Medios de Comunicación y Teoría del Estado en la Sede Atlántica de la Universidad Nacional de Río Negro, donde también es investigador del Centro Interdisciplinario de Estudios sobre Derechos, Inclusión y Sociedad (CIEDIS). Se orienta a los Derechos y las Políticas de Comunicación.

Published

2019-11-29

How to Cite

Torres Molina, J. (2019). The market and the construction of subjectivity in the information society. Divulgatio. Academic Postgraduate Profiles, 4(10), 256–267. https://doi.org/10.48160/25913530di10.121

Issue

Section

Comunicaciones breves y ensayos